La Paz - ... Meldert - Reisverslag uit Meldert, België van Freek Verdonckt - WaarBenJij.nu La Paz - ... Meldert - Reisverslag uit Meldert, België van Freek Verdonckt - WaarBenJij.nu

La Paz - ... Meldert

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

25 December 2007 | België, Meldert

“Damned, I’ve been hit by a weapon of ass destruction” – en daar heeft een fietsheld geen verhaal tegen. De bijstandverzekering wel, die zette me op een vliegtuig naar het dichtsbijzijnde degelijke operatiekwartier – en wat een toeval, dat bleek in België te zijn!

U leest het goed – mensen die bij gisteren ofwel jaloers waren op de witte Kerst die ik mezelf ging trakteren in de Salar de Uyuni, ofwel medelijden hadden met mij omdat ik dit jaar geen pakjes kon opendoen, zaten er naast. Thuis zat ik – bij een echte kerstboom met ouders, broers en geliefden – toastjes, warme hapjes, gerookte zalm,… heerlijk na anderhalve maand Peruaans dieet - de slapstick humor over mijn derrière nam ik er voor die prijs bij (-;

Maar wat is er nu juist gebeurd met Federico sinds hij net op het punt stond om wat te gaan fietsen in Bolivië? Wel, een enigzins irriterend kwaaltje op mn achterste – het klinkt als ‘aardbei’ maar smaakt zo niet – baarde me net genoeg zorgen om toch eerst nog eens bij een dokter langs te gaan vooraleer ik voor een dikke maand er geen deftige meer kon tegenkomen. En van toen af aan ging het allemaal sneller dan ikzelf had verwacht – zelf dacht ik er met een zalfje vanaf te komen. “Tengo a operarte” zei de toubieb toen ik uitgestrekt op zijn tafel lag. Het verdict was stevig: een operatie dus, daarna één week in het ziekenhuis en vervolgens zou ik een à twee weken moeten revalideren en dieten, liefst in de nabijheid van een dokter – in alle gevallen moest ik stoppen met fietsen… toen ik dat hoorde voelde ik me precies met één been al in België. Wat heen en weer getelefoneer met de VAB en second opinions van dokters, ouders en lief zorgden er voor dat het andere been hier ook terecht kon komen.

Net op tijd voor de gedekte tafels van de eindejaarsfeesten dus – maar morgen bedek ik zelf de tafel - een kleine (maar noodzakelijke) ingreep wordt het volgens de gastheer hier in Tienen. Vervolgens mag ik twee weken geen zadel zien, maar daarna zou alles normaal gezien terug in de plooi moeten vallen – en word ik terug naar het front gestuurd.

Ja hoor – Federico geeft niet op – en vliegt einde januari (met dank aan de VAB) terug naar La Paz. Ik moet wel, ik heb er mijn fiets, mijn gereedschap en vooral mijn fietsplannen en goesting om die Altiplano te doorkruisen achtergelaten. Ulli en José – het Duits-Spaanse fietskoppel dat ik verdeksels net bijgebeend had – fietsen ginder ondertussen door, maar wachten me in Argentinië of Chili op om samen een poos treintje te rijden. Met hen heb ik in La Paz nog fijne tijden gehad – plezier en anaal leed gedeeld – en een heerlijk afscheidsdineetje gekregen voor mn vertrek. Zij steken op dit moment een kaarsje voor me aan in de Salar – hopelijk geraken zij heelhuids door de ongereptheid tot aan de Chileense grens – José is immers een taaie en weigert enige kilometer met bus of jeep af te leggen, ook al moet hij tot ginder kruipen - bovendien is hij in het verleden ook al eens geraakt door zo’n venijnige missile in zijn achterste (-;

Het kan verkeren – zeker als je er aanleg voor hebt - even geduld dus allen voor de volgende episode. In afwachting geniet ik opnieuw van het zicht op mijn Meldertse Altiplano en wens ik jullie allen natuurlijk een zalige Kerst en gelukkig Nieuwjaar.

Federico

  • 25 December 2007 - 20:22

    Marieke:

    allez freek! ik lees met veel plezier je verslagen, maar dat je al zo snel de plas weer zou oversteken door al dat anaal geweld, had ik niet gedacht! altijd klaar voor een verrassing!
    verzorg je poep en omgeving en veel succes in deel twee!

  • 25 December 2007 - 21:05

    Moeke:

    Ja, voor wie het aamper kan geloven, wij kunnen getuigen dat Freggel hier met beide benen op de hagelandse grond staat, en van de "huysegerookte" zalm genoten heeft, toch weer 300gr bijgewonnen heeft van de verloren 8 kg. Dat verlies staat hem anders goed, het maakt hem ineens 8 jaar jonger, waardoor hij dichter bij zijn liefje komt....qua leeftijd toch.
    We zien echter alles als een poging om 2 keer kerstkadootjes te krijgen, waarbij de VAB géén assistentie verleende, vallende dennenaalden te zien, wat witte rijm én vooral zijn geliefde Annelies én Jolly en wat nog allemaar meer....???
    Morgen wordt er gelukkig een deel van zijn redenen "weggewerkt" en wij hopen met hem mee dat het tweede deel van de fietstrip verder verloopt zonder Murphy in de buurt....


  • 26 December 2007 - 09:20

    Valerico:

    Hoi Fréderico,
    ik wens je alvast een allerbest verblijf
    in het guesthouse te Tienen en ook een
    voorspoedig herstel. Dat guesthouse ligt dicht bij de winkel van Kestens, kun je misschien daar even gaan navragen of ze er geen speciale vijsjes tegen slechte
    "aardbeien" hebben ? Veel groeten van uwe puur technische assistent.

  • 26 December 2007 - 22:32

    José Rotteno:

    Hallo Freek,

    Inderdaad een verrassing. Een succesvolle operatie en spoedig herstel gewenst.

    Je kan nog de Kleine topper in de Gavers op het menu plaatsen.

    Hou je taai.

    Groetjes van Fabienne en Ulrike

  • 02 Januari 2008 - 12:22

    Jo:

    Freekie, Jongen toch ... Wat een verhaal!! Stijn en ik zijn net thuis van Oostenrijk en keken reikhalsend uit naar je vervolg-verhaal.
    But ... You're home! Olééé! Wat een wending!!!

    Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van de kerstsfeer hier! Laat je goed verzorgen!! En ... keep us posted!

    Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Meldert

Freek

Een sabattical, eens een gans jaar andere en nieuwe dingen doen - ook even uitblazen, want daar dienen die dingen voor - en een bestemming zoeken voor een lange reis, op de fiets. Dat is waar ik in het voorjaar resoluut voor koos, en in de zomer aan begonnen ben. Veranderingen drongen zich sindsdien vanzelf op - een droomhuis in randje Meldert met zicht op de velden bleek na een gouden tip plots het mijne te zijn, mijn huis in Tienen werd klaargemaakt voor verkoop en in het najaar uitgestuifd met de vrienden en de buren van de Grijpen - die ik zal missen - en tenslotte kwam ik iemand heel lief tegen die ik de komende maanden nog meer ga missen - want de inzet van mn sabattical kwam stilaan aan de orde, zes maanden op de pedalen trappen in Zuid-Amerika ... of vanuit een ander standpunt bekeken, een fietsheld worden - zo noemt mijn lief me sinds ik vertrok - en daar teken ik voor! Op deze blog houd ik het thuisfront op de hoogte van mijn fietstrip - drie jaar na de 'freaky bike reports' uit Australië nu dus plaats voor berichtjes en ook foto's deze keer van 'Frederico El Conquestador' uit Zuid-Amerika - te lezen met een korrel zout, zoals dat altijd gaat met verhalen van helden, zeker als ze zelf schrijven (-;

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 43634

Voorgaande reizen:

05 November 2007 - 01 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: